Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 

Detalii sesizare


Sesizare pentru primaria Curtea de Arges, judetul Arges

Postata de: TUDOROIU ION
La data: 16 Iulie 2016
Tip: Reclamatie
Cod: 98771
< Inapoi la sesizari
Printeaza aceasta sesizare!
Trimite unui prieten

Domnule Primar, as vrea sa ma lamuriti in legatura cu participarea noastra, a pensionarilor, la Centrul de recreere deschis recent in localitate: 1. De ce se conditioneaza participarea la activitatile centrului de intocmirea unui dosar, stiut fiind ca toata viata, noua ni s-au cerut dosare? Nu considerati ca e o forma birocratica inutila? 2. La deschidere s-a spus ca sunt 30 de locuri disponibile, din care s-au ocupat, deja, 20. Cum satisfaceti dorinta a peste 3000 de pensionari ai orasului de a parfticipa la activitatile centrului?

751 vizualizari
+ SHARE   


Raspunsul primarului

27 Iulie 2016
(Raspuns dat de Serviciul Public de Asistenta Sociala)

Urmare sesizarii dvs ,inregistrata pe site-ul www.domnuleprimar.roin care ne semnalati  ca sunteti nemultumit   de faptul ca pentru participarea la activitatile Centrului de Zi pentru recreere pensionari , situat in Bulevardul. Basarabilor Nr.2A, vi s-a   solicitat depunerea unui minim  de documente (act de identitate ,copie cupon de  pensie si adeverinta medic de familie ), va aducem  la cunostinta  ca pentru  functionarea centrului in sine si pentru derularea unor activitati de acest tip ( recreere , socializare , terapie ocupationala ) ,a fost necesara eliberarea  licentei de functionare  de catre Ministerul Muncii , Familiei , Protectie Sociale si Persoanelor Varstnice , licenta  ce presupune respectarea unor proceduri specifice care se refera printre altele si la depunerea unui dosar  ce contine un minim de documente .

Astfel , pentru  a primi  aceasta licentiere , in speta acest document pe care o sa il anexam la prezentul raspuns , institutia , adica centrul de recreere,  trebuie sa se incadreze si sa respecte Anexa 6 , standardul nr.2 din  Ordinul Nr. 2.126/2014 privind  aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, conform caruia ,,Centrul elaboreaz? ?i aplic? o procedur? proprie de admitere a beneficiarilor ”.

 In procedura de admitere  sunt precizate urmatoarele : actele necesare inscrierii, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, cine ia decizia de admitere/respingere, modul în care se consemneaz? decizia, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii ?i modelul acestuia.Un exemplar al procedurii de admitere, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul centrului, exemplar pe care dvs. puteti sa il consultati.

   Tot in aceste standarde  de calitate obligatorii  se precizeaza ca pentru a beneficia de serviciile furnizate , centrul încheie cu beneficiarii un contract de furnizare servicii.

Contractul de furnizare servicii se încheie între centru ?i beneficiar sau, dup? caz, reprezentantul legal/conven?ional al acestuia.

Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de conducerea centrelor/furnizorii acestora, în baza modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei, protec?iei sociale ?i persoanelor vârstnice.Contractul de furnizare servicii este redactat în dou? sau mai multe exemplare originale, în func?ie de num?rul semnatarilor contractului.

Un exemplar original al contractului de furnizare servicii se p?streaz? în dosarul personal al beneficiarului. Modelul contractului de furnizare servicii ?i contractele încheiate cu beneficiarii sunt disponibile la sediul centrului.

 De asemenea ,centrul întocme?te, pentru fiecare beneficiar, dosarul personal al beneficiarului.

Dosarul personal al acestuia con?ine, cel pu?in, urm?toarele documente:

- cererea de admitere semnat? de beneficiar ?i aprobat? de conduc?torul centrului;

- dup? caz, cartea de identitate a persoanei/persoanelor beneficiarului, în copie;

- adeverinta medic de familie ;

-document care sa ateste calitatea de pensionar;

- contractul de furnizare servicii, în original.

Dup? încetarea acord?rii serviciilor,  dosarul personal al beneficiarului se arhiveaz?.  De asemenea ,dosarele personale ale beneficiarilor sunt disponibile la sediul centrului.

 Centrul asigur?  si arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor.

Dosarul personal al beneficiarului este arhivat la sediul centrului pe o perioad? prev?zut? în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selec?ionare din cadrul Serviciului Jude?ean al Arhivelor Na?ionale.

La solicitarea scris? a beneficiarului/reprezentantului s?u legal/conven?ional, o copie a dosarului personal se pune la dispozi?ia acestuia dup? încetarea raporturilor contractuale.

Centrul ?ine eviden?a dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate, pe suport de hârtie sau electronic.Dosarele personale ale beneficiarilor arhivate ?i eviden?a acestora sunt disponibile la sediul centrului  pentru recreere pensionari.

Astfel , se poate observa ca acestea sunt conditiile de admitere prevazute si mentionate de legislatia in vigoare , conditii pe care  o institutie de acest gen trebuie sa le respecte .

In  situatia in care  nu mai sunt indeplinite criteriile  mentionate anterior , criterii care au stat la baza acordarii acreditarii, se poate dispune de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Personelor Varstnice retragerea acesteia, conform Art .28 din  Legea Nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale .

Astfel , din cele relatate anterior , depunerea acestui minim de documente nu conditioneaza in niciun fel participarea la activitatile centrului ,ci doar ne incadram in prevederile legislatiei mai susamintita pentru a nu crea premisele retragerii acestei acreditari de functionare .

Tot in petitia dvs. ati  mentionat ca sunt doar 30 de locuri disponibile in cadrul centrului si avem cel putin 3000 de pensionari in Municipiul Curtea de Arges . Va raspund punctual ca Centrul de Recreere pensionari poate oferi conditii optime de desfasurare  a activitatilor zilnice pentru un numar de 30 persoane(conform proiectului  depus pentru finantare) , tinand cont  si de suprafata de 345 de mp a centrului si in raport  cu standardele minime de calitate de care am facut vorbire anterior.

Din chestionarele de evaluare a gradului de satisfactie care au fost aplicate pensionarilor a rezultat faptul ca acestia  nu doresc sa frecventeze zilnic centrul ,din anumite motive personale (medicale, financiare ,alte activitati pe care doresc sa le desfasoare ).  

 In acest context, numarul de pensionari inscrisi poate fi mult mai mare , astfel incat sa putem acoperi  necesitatile tuturor  pensionarilor  din municipiu, cu conditia sa se  respecte programarile de maxim 30 persoane pe zi.

  In incheiere ,va rugam ca pe viitor doleantele dvs. si nemultumirile sa le exprimati si personalului care deserveste centrul , astfel incat sa avem o imagine clara si sa putem adapta programul si activitatile centrului la necesitatile pensionarilor din Municipiul Curtea de Arges .

Cu consideratie ,                                     
Jurist S.P.A.S. – Stan Sebastian Catalin
SEF S.P.A.S. – Mariana Moise


Documente atasate raspunsului


Comentarii facute la aceasta sesizare


Aceasta sesizare nu are nici un comentariu!



Adauga un comentariu
Nume si prenume  
Email  
Comentariu  
Introduceti rezultatul (antispam):    3 + 4
Atentie! Trebuie sa aveti activate cookie-urile in browser pentru ca sistemul antispam sa functioneze corect.
   


 
Informatii din Argeş

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
Primarii partenere
 
 
 
 
Copyright © 2018 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design