Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 
Top raspunsuri
1.  Buzau
  99,21% (125/126)
2.  Piatra Neamt
  92,00% (46/50)
3.  Bucuresti - Sect. 4
  82,61% (19/23)
4.  Gherla
  100,00% (14/14)
5.  Bucuresti - Sect. 6
  77,78% (7/9)
6.  Pitesti
  54,55% (6/11)
7.  Bucuresti - Sect. 5
  14,29% (2/14)
8.  Bistrita
  40,00% (2/5)
9.  Voluntari
  33,33% (1/3)
10.  Oradea
  100,00% (1/1)
 
Top raspunsuri general
Toata lista
 

Proiect Cluj: Campionatele Europene de Gimnastica - cronica de branding urban (esuat)

Foto: ProiectCluj

Intre 19 si 23 aprilie 2017 Campionatele Europene de Gimnastica Artistica sunt gazduite de Cluj-Napoca. Cu adevarat un festin al sportului, reunind sute de sportivi de inalta performanta (multipli campioni olimpici, mondiali, europeni) din intreaga Europa, evenimentul aduce Romania si mun. Cluj in prim-planul scenei sportive internationale.

Peste 200 de jurnalisti acreditati din Romania si din strainatate asigura acoperirea mediatica a evenimentului. Este cu adevarat o oportunitate rara pentru Cluj si pentru intreaga regiune, de a se pune in valoare, deoarece dincolo de valentele de business asociate acestui gen de evenimente (turism, etc), rolul lor este de a fi factori de multiplicare a viitoarelor oportunitati de afaceri, de turism, de studiu, de cooperare internationala, prin canalele de promovare pe care le ofera. Acest lucru si explica acerba competitie intre orase pentru a gazdui acest gen de manifestari.

Pentru Cluj miza este cu atat mai mare, tinand cont de provocarile orasului si ale Romaniei in general de a iesi dintr-o zona a imaginarului colectiv dominata de repere neguroase si predominant negative.

Brandingul orasului a fost abordat aproape obsesiv de administratia orasului si de factorii de influenta care au interactionat cu aceasta. Acum a sosit momentul adevarului, acela in care brandingul trebuie sa functioneze ireprosabil, deoarece oportunitatea este cu adevarat unica si nu se va mai repeta. In aceste zile, orasul ar trebui sa arate impecabil, atat ca valorizare a spatiilor publice, maximizare a promovarii potentialului economic, a traditiilor orasului si regiunii, a mostenirii culturale si istorice. Dincolo de promovare este totodata un gest normal de ospitalitate, de a primi oaspetii intr-un cadru festiv si de a arata apreciere pentru incredere acordata de a gazdui acest eveniment.

Din pacate constatam in aceste zile din nou amatorismul penibil cu care administratia locala a reusit sa risipeasca potentialul oferit de acest eveniment unic.

Traversand orasul, singurul lucru care te frapeaza e invizibilitatea evenimentului. In timp ce alte evenimente (TIF, Untold, campania Servus 2021, ziua nationala) au avut asigurata o expunere prin panotaj si decoratiuni stradale, Europenele de Gimnastica nu se regasesc decat pe cateva suprafete modeste de publicitate. Bulevardul Eroilor te intampina cu un gri anost de ulita de provincie, in nici un caz cu o atmosfera de sarbatoare. Cilindrii pentru panotaj stradal afiseaza evenimente de mult trecute. Nici o activitate nu anima sau povesteste despre ce se intampla in aceste zile la polivalenta. Langa clopotul memorandistilor se labarteaza in continuare imensa si dezgustatoarea reclama despre … Eurobasket, un eveniment ce va avea loc abia peste cateva luni.

Piata Unirii, punctul zero al orasului, e in continuare blocata de lucrari intarziate de reabilitare. Nici macar atata lucru nu au putut planifica maretii conducatori ai orasului, ca aceste lucrari minore sa fie finalizate inainte de inceperea evenimentelor, care transforma Clujul intr-un centru al spectacolului sportiv. Fiind vorba totusi de lucrari modeste ca anvergura, cu un grad redus de dificultate si costuri modice, intarzierile frizeaza penibilul. Nu ca nu ar fi totusi un lucru obisnuit la Cluj, ne amintim ca aceeasi situatie s-a intamplat in timpul gazduirii Capitalei Europene a Tineretului cand orasul era paralizat de lucrari. E de observat in acest context si ca un reper arhitectonic al orasului, fostul hotel Continental ramane intr-o stare de eterna si trista renovare.

Pe drum spre Sala Polivalenta, de pe zidurile cladirilor istorice ranjesc in negru grafitti-uri si nu suntem la vreo periferie de banlieu ci chiar in buricul targului. Colac peste pupaza a venit si vremea ostila, pentru ca oaspetii orasului sa faca slalom printre baltile de apa de pe trotuare, urmare a fantasticei indemanari cu care se realizeaza lucrarile in oras. Putin sport totusi nu strica in „capitala sportului romanesc”.

Ajunsi la Sala Polivalenta, chiar la intrarea mult laudatei „bijuterii” a orasului, te intampina spatii verzi neingrijite, parca brazdate cu sapa de cartofi. Multumim Regiei de Administrare a Domeniului Public pentru ingenioasa si „ecologica” amenajare peisagistica ce impresioneaza vizitatorii din Romania si strainatate.

Intrarea principala a polivalentei e asfixiata intr-un colt de un cort improvizat de antrenamente, iar in celalat, surpriza, chiar de un santier din care rasare o macara. O minima coordonare cu biroul de urbanism e o pretentie prea mare? Centrul de presa si intrarea arbitrilor se inghesuie langa standul de bilete. Totusi, daca tot unele voci au propus realizarea unui complex de pregatire olimpic centrat in jurul polivalentei si a stadionului, oare, in incinta Cluj Arena nu erau mai usor de amplasat mai multe facilitati de antrenament pentru sportivi si spatii pentru presa?

Altfel, lipsesc elemente care sa semnalizeze evenimentul sau care sa anime atmosfera (panotaj, iluminare arhitecturala, jocuri de lumini, etc) . Facilitati gastronomice pentru turisti ioc. Platoul pietonal e ocupat haotic de autovehicule al caror loc ar trebui sa fie in cele doua parcari subterane din zona.

Patrunsi inauntru, remarci ca holurile gri ale polivalentei sunt goale. Nu de oameni ci de activitati de promovare.  Nici un stand de promovare turistica si economica a regiunii si a orasului. Nici un infostand cu informatii despre transportul in comun, restaurante, muzee, etc. Nici un stand de promovare a produselor traditionale ale zonei. Video-uri de promovare in spatiul virtual? Zero. De ce exista scaparile acestea? Raspunsul e simplu: cand exista interes  autentic, organizare, ochi si mana de gospodar ele nu apar.

Concluzia? Brandingul, acest termen mult prea abuzat de politicienii Clujului, e minunat si lipseste cu desavarsire. Lucru ce altfel se poate cuantifica foarte usor in oportunitati de viitor ratate, dar pe care in imensa comoditate de acum a orasului nu le bagam in seama, in acelasi minunat fel in care ramanem insensibili la problema Pata Rat, la trafic, la urbanismul haotic samd. Vorba aceea, pute, pute, dar e caldut.

Ca sa ilustram totusi cum puteau fi facute lucrurile, este suficient sa privim cateva imagini din timpul organizarii campionatelor europene de gimastica din anii trecuti. In contextul competitiei globale intre orase ca destinatii de turism, afaceri, educatie etc, Berna si Montpellier au incercat sa se puna in valoare cu ce au avut mai bun.

Pentru Cluj, gazduirea acestui regal sportiv a venit ca un cadou din cer. Dupa ce Bucurestiul a facut demersurile necesare fiind desemnat oras gazda, incapacitatea autoritatilor de a finaliza sala polivalenta a impus schimbarea destinatiei, ca solutie de ultima instanta.

Impactul organizarii evenimentului de catre oras va fi insa mult sub potential. Cum bine zice vorba, cadoul picat din cer nu e apreciat la justa valoare. E deja al doilea eveniment sportiv de anvergura din 2017, dupa campionatele europene de Karate WUKF, ce au avut loc cu numai cateva saptamani inainte,  intampinat cu aceasta atmosfera anosta de targ de provincie si dezinteres total de promovare profesionista a orasului.

Sau, ca sa ilustram situatia chiar cu o povata pascala: margaritas ante porcos (Matei 7:6).- Mai multe pe ProiectCluj.

21.04.2017
342 vizualizari
+ SHARE   
 
0 comentarii
 


 
 
Informatii din judetul tau

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
 
Cei mai activi primari din ultimele 7 zile
Constantin Toma (PSD) Constantin Toma (PSD)
Buzau
(21 raspunsuri
)
Dragos Victor Chitic (PNL) Dragos Victor Chitic (PNL)
Piatra Neamt
(11 raspunsuri
)
Daniel Baluta (PSD) Daniel Baluta (PSD)
Bucuresti - Sect. 4
(4 raspunsuri
)
Ioan Neselean (PSD) Ioan Neselean (PSD)
Gherla
(2 raspunsuri
)
Gabriel Mutu (PSD) Gabriel Mutu (PSD)
Bucuresti - Sect. 6
(1 raspuns
)
Cornel Ionica (PSD) Cornel Ionica (PSD)
Pitesti
(1 raspuns
)
Florentin-Costel Pandele (independent) Florentin-Costel Pandele (independent)
Voluntari
(1 raspuns
)
Ioan Popa (PNL) Ioan Popa (PNL)
Resita
(1 raspuns
)
 
Primarii partenere
 
Bloguri
 
 
 
Copyright © 2017 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design