Vremea la:
azi /      maine /
Curs:
EURO: 4,4549       USD: 3,2121
 
Login primari
 
Am uitat parola
 
 
 
-    

O administrare mai transparenta a fondului imobilar al Municipalitatii, solicitata in cadrul dezbaterii publice organizate de PMB; Tarife diferentiate pentru parcari si modalitati moderne de plata, solicitate in cadrul dezbaterii publice

Sorin Chirita

Adaptarea regulamentului de administrare a fondului imobiliar aflat în domeniul public şi privat al municipiului Bucureşti la cerinţele sociale actuale, dar şi stoparea înstrăinării locuinţelor din fostele ICRAL-uri au fost solicitate, pe 12 februarie, în cadrul unei dezbateri publice organizate de către Primăria Capitalei.

Bogdan Suditu, conf. univ. dr. la Universitatea din Bucureşti, a solicitat informaţii despre numărul locuinţelor existente în patrimoniul Administraţiei Fondului Imobiliar (AFI), dar şi un audit referitor la pierderea a 8.000 de locuinţe pe parcursul ultimilor zece ani. În acest sens a arătat că deţine răspunsuri oficiale din partea AFI, conform cărora în 2009 aceasta deţinea 12.000 de locuinţe convenabile, iar în 2016 mai avea doar 4.230.

Veda Popovici, reprezentanta Frontului comun pentru dreptul la locuire, a arătat la rândul ei că locuinţele din cadrul fostelor ICRAL-uri, deşi sunt considerate în mod informal locuinţe sociale, ajung să fie înstrăinate. “Am observat şi noi pe teren în repetate rânduri: contractele de închiriere sunt încetate, iar locuinţa este pur şi simplu vândută. În felul acesta, Administraţia Fondului Imobiliar este direct responsabilă pentru sărăcirea patrimoniului de locuinţe sociale al primăriei. Avem o instituţie publică care îşi înstrăinează patrimoniul, dar care în acelaşi timp închiriază de pe piaţa liberă. Este o contradicţie evidentă”, a spus ea.

Ea a apreciat că proiectul Regulamentului serviciului public de administrare a fondului imobiliar nu este adecvat cerinţelor sociale actuale. “Regulamentul care urmează a fi aprobat aici practic păstrează acelaşi regim de funcţionare din prezent. Iar regimul de funcţionare din prezent al Administraţiei Fondului Imobiliar este nesatisfăcător. Este cu totul ineficient şi nu îşi atinge scopul. (…) Avem un total de 23.000 de dosare de cerere pentru locuinţe sociale – nu pentru persoane, ci pentru familii – dintre care aproximativ 3.500 sunt strict pentru evacuaţi. Locuinţa de sprijin, conform art. 7 lit. b, este destinată strict persoanelor evacuate pentru neplata creditelor ipotecare. În condiţiile în care mai sunt aproximativ 40.000 de dosare de retrocedări de rezolvat la primărie, noi ne aşteptăm să vedem un nou val mai intens, mai aprig şi mai dureros de evacuări şi de oameni rămaşi în stradă”, a precizat Veda Popovici, din partea Frontului comun pentru dreptul la locuire.

Totodată, Bogdan Suditu a propus ca regulamentul să nu identifice doar categoriile de persoane care pot să închirieze locuinţe convenabile, ci şi cum poate fi încetat contractul de închiriere pentru persoanele care ajung să deţină şi alte locuinţe. El a mai atras atenţia asupra faptului că în acest moment gestionarea locuinţelor este fragmentată între PMB şi primăriile de sectoare.

“Am încercat să aflăm ce se întâmplă cu contractele pe care AFI le are în momentul acesta cu cele zece societăţi care gestionează cele 4.000 de locuinţe publice, dintre care şase societăţi publice şi patru private. Ne-ar ajuta să înţelegem dacă această societate care doreşte să gestioneze şi locuinţe sociale, spre exemplu, merită să fie instituită în momentul în care, de fapt, PMB gestionează doar 40 de locuinţe. Este nevoie de coordonare în materie de locuire. În momentul acesta, locuirea este fragmentată între Primăria Municipiului Bucureşti şi primăriile de sectoare. Marii administratori de locuinţe sociale pentru tineri sunt sectoarele. Cu siguranţă ar trebui să existe o corelare în acest sens, pentru că altfel societatea aceasta va deveni doar un soi de surogat al celor zece societăţi care făceau până în momentul acesta administrarea imobilelor respective
”, a spus el.

În replică, administratorul public al Municipiului Bucureşti, Sorin Chiriţă, a declarat că a există un raport al Corpului de control al primarului general referitor la modul în care a funcţionat AFI şi că au fost luate măsuri disciplinare la adresa conducerii. “Au fost luate măsuri administrative şi chiar disciplinare asupra conducerii AFI. S-a înaintat un amplu program de inventariere şi evaluare a întregului patrimoniu. Nu se întâmplă peste noapte, dar vă asigur: suntem hotărâţi ca această activitate de administrare a fondului imobiliar să fie făcută conform prevederilor legale, să nu mai existe activităţi pe sub mână, aşa cum, într-adevăr, pe parcursul a 27 de ani s-a petrecut” a spus el.

Chiriţă a mai precizat că tocmai aceste neajunsuri justifică delegarea serviciului de la AFI către Compania Municipală Imobiliară, în baza unui contract care să prevadă criterii de performanţă.

Dezbaterea publică a vizat proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului serviciului public de administrare a fondului imobiliar aflat în domeniul public şi privat al Municipiului Bucureşti şi în domeniul privat al statului, precum şi proiectul pentru aprobarea studiului de oportunitate privind serviciul de administrare a fondului imobiliar aflat în domeniul public şi privat al Municipiului Bucureşti şi în domeniul privat al statului şi a Caietului de sarcini al serviciului public de administrare a fondului imobiliar aflat în domeniul public şi privat al Municipiului Bucureşti şi în domeniul privat al statului. AGERPRES

Tarifarea la preţul real a parcării, introducerea mijloacelor moderne de plată, dar şi existenţa unor preţuri diferenţiate, în funcţie de zonă, au fost solicitate, pe 12 februarie, în cadrul unei dezbateri publice organizate de Primăria Capitalei pe marginea proiectelor referitoare la regulamentele unor servicii publice pentru asigurarea managementului traficului şi a parcajelor.

De altfel, după opiniile exprimate de către cei prezenţi, directorul Autorităţii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice, Adrian Cristea, a precizat că forma revizuită a proiectelor de hotărâre vizează crearea parcărilor non-stop, includerea posibilităţii unor mijloace moderne de plată, precum şi faptul că nu vor fi oferite subvenţii sau facilităţi pentru plata parcării, decât în cazul persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, este analizată posibilitatea introducerii tarifelor diferenţiate pentru parcare, în funcţie de zone, a precizat el.

Preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, a cerut să nu fie acordată niciun fel de subvenţie pentru plata locului de parcare, indicând datele furnizate de studiul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, conform căruia pentru 93% din maşinile din Bucureşti nu se plăteşte locul de parcare. El a solicitat de asemenea ca, în cazul în care există mai multe maşini înregistrate pe o singură adresă, la al doilea autovehicul costul parcării să se dubleze.

Este absurd ca oameni care plătesc o mie, zece mii sau o sută de mii de euro pentru o maşină să primească subvenţie de la primărie pentru plata locului de parcare. (…) Am solicitat ca serviciul de parcare să fie taxat la valoarea reală, fiind incluse costurile de chirie ale spaţiului ocupat şi ale traseelor de acces, costurile de realizare a locurilor de parcare, de întreţinere a locurilor de parcare şi ale traseelor de acces. Doar astfel pot fi atraşi investitori privaţi care să vină în sprijinul administraţiei locale şi să fie interesaţi să obţină profit. Atâta timp cât primăria subvenţionează locurile de parcare, nu va reuşi niciodată să asigure numărul necesar de locuri de parcare, fapt care inhibă dezvoltarea celorlalte moduri de transport: nu se pot face piste de biciclete, benzi unice pentru transportul public”, a afirmat el.

Cătălin Deaconescu, consilier municipal PNL, a atras atenţia asupra faptului că proiectele nu prevăd nimic despre prelungirea programului pentru parcările gestionate de Administraţia Străzilor după ora 16,00. “Ştiţi că în acest moment bucureştenii au probleme după ora 16,00, când se confruntă cu aşa-zişii parcagii. Nu am găsit un mijloc modern de plată după ora 16,00, când efectivele de încasare de plată pentru parcare se retrag. De asemenea, nu am găsit nimic despre tarife diferenţiate în funcţie de zonă sau interval orar. Ne dorim cu toţii să descurajăm cetăţenii să vină cu maşina proprie în centrul oraşului, dar nu am văzut tarife diferenţiate în funcţie de zonă”, a spus el.

Totodată, participanţii la dezbatere au pus sub semnul întrebării utilitatea delegării unor servicii asigurate până în prezent de către administraţiile Primăriei către companiile municipale, recent înfiinţate. “Când se realizează comparaţia între ce s-ar întâmpla dacă serviciul de management al traficului ar rămâne la primărie şi ce s-ar întâmpla dacă ar fi delegat, se oferă doar avantaje în partea de delegare, cu toate că exact acelaşi lucru poate să îl facă şi primăria. Practic, nu există nicio diferenţă între cele două. Totuşi acest studiu încearcă să sugereze că delegarea serviciului de management al traficului este o binecuvântare. (…) Delegarea serviciului nu va face decât să ducă specialiştii din primărie într-o firmă privată, iar în momentul în care lucrurile vor merge prost, ne vom trezi că primăria nu va avea specialişti pentru a administra acest serviciu”, a precizat Marian Ivan.

Dan Georgescu, preşedintele Sindicatului Liber Semnale Rutiere Administraţia Străzilor, a apreciat că serviciile care vor fi delegate companiilor municipale pot fi asigurate şi de Administraţia Străzilor. “Primăria Municipiului Bucureşti nu investeşte niciun ban în aceste parcări, iar banii vin de la aceste parcări către primărie. Noi nu avem posibilitatea de a-i sancţiona pe cei care parchează şi nu plătesc. (…) Noi credem că acest regulament nu este oportun, nu este corect şi nu este în beneficiul cetăţenilor. Mai mult de atât, credem că pe cetăţeni o să îi lezeze costul mult mai mare. Noi considerăm că am adus destul de mulţi bani la primărie”, a spus el.

Adrian Cristea (AMRSP) a arătat că în managementul public internaţional prestarea serviciilor publice de către companii municipale este o “opţiune strategică, viabilă, a administraţiei locale, în special datorită autonomiei manageriale a acestor companii, funcţionării pe principii de profitabilitate şi lipsei birocraţiei excesive”. “Studiul de oportunitate nu are ca obiect justificarea necesităţii înfiinţării acestei companii, ci doar să stabilească modalitatea de delegare a gestiunii serviciului. (…) AMRSP consideră că prin companiile municipale se realizează o reformă instituţională modernă, cu efecte benefice atât asupra administraţiei publice locale, cât şi asupra creşterii calităţii vieţii pentru cetăţenii municipiului Bucureşti”, a susţinut el. AGERPRES

13.02.2018
2358 vizualizari
+ SHARE   
 
0 comentarii
 


 
Contacteaza primaria ta!
Pentru a vedea sesizarile dintr-o anumita localitate, selectati localitatea din lista de mai jos. Daca localitatea care va intereseaza nu exista in lista noastra, atunci trimiteti un mesaj la adresa info@domnuleprimar.ro cu numele localitatii, judetul din care face parte si datele de contact ale primariei.
Va multumim.

Bucuresti - PMB
Bucuresti - Sect. 1
Bucuresti - Sect. 2
Bucuresti - Sect. 3
Bucuresti - Sect. 4
Bucuresti - Sect. 5
Bucuresti - Sect. 6


Legenda
primar care a raspuns la cel putin o sesizare.
primar care nu a raspuns la nici o sesizare.

Nu exista publicatii in judetul Bucureşti pentru ziua de azi.


 
Informatii din Bucureşti

Get Adobe Flash player


Get Adobe Flash player

 
 
Ultimele videouri Domnule Primar
 
 
Cauta sesizari
Sesizari din judetul:
 
 
Cauta dupa cuvantul:
 
Cauta sesizarea cu codul:
 
Primarii partenere
 
Bloguri
 
 
 
Copyright © 2018 DomnulePrimar.ro
Web Design - Direct Design